Man kan inte alltid vara glad! Så är det bara...

Börjar med att säga att jag har varit dålig med att blogga under helgen men det har varit rätt mycket och har inte haft lika mycket tid som jag brukar. Denna helg gick väldigt fort och redan imorgon är det skola och ny vecka, känner att jag inte har ork med någonting just nu. I helgen fick jag mycket gamla minnen att tänka på och det gjorde mig deppig och på samma gång lite ledsen. Just nu känner jag bara för att boka en sista minuten resa och lämna landet för en stund och bara göra sånt jag tycker är kul och sånt jag mår bra av, men så lätt är det inte. Men har lärt mig av mina egna misstag att detta är bästa sättet för mig även fast jag ibland inte tror det och drömmer mig bort till dagar då jag var lycklig och då jag mådde som bäst. Men jag hoppas att jag någongång under detta år får känna denna känsla igen. Det hjälper inte att sitta och tycka synd om sig själv hela tiden, jag ska istället vara glad för de som ställer upp och de vänner som finns där hur jag än är och hur jag än beter mig. Förjävla trött på människor som sviker och snackar skit bakom ryggen. Stå för vad ni säger och våga visa lite känslor förfan.Förstår inte hur folk kan vara så osäkra på sig själva och ens orka lägga ner tid på andras liv och andras privatliv, och att ens folk orkar lyssna på falska rykten det är bara patetiskt. Man ska inte tro att allt männsikor säger stämmer, bästa sättet är att ta reda på ekta fakta innan man tror på det. Vad tjänar man på att prata om andra det gör bara att man mer och mer börjar tvivla på sig själv och det slutar med att kan inte känner sig själv längre. Lägg mer tid på ert liv och skit i vad alla andra gör, sköter man sitt så slipper samhället se ut som det gör idag. Alla behöver inte lägga sig i och bestämma hur man ska se ut hur man ska bete sig hur man ska vara eller vilka man ska umgås med. Det väljer man helt själv. Innan man säger något eller gör något dumt ska man se vad konsekvenserna är. Gör man något får man stå sitt kast och så är det bara...Trodde definitivt inte detta år skulle börja så här. Men om man ska vara lite posetiv i det hela så kan ju inte fortsättningen av detta år bli sämre iallafall. Jag har bestämt mig att lägga ner min energi på de personer som lägger ner samma energi på mig. Det tar för mycket på mig att ge och ge men aldrig få något tillbaka och det är jag jävligt trött på att göra. Det är slut på det nu. Det är inte alltid upp till mig att höra av mig och alltid ställa upp. Man vill alltid få någon respons eller iallafall ett samtal. Det är inte svårare än så.
Men jag klarar mig alledes utmärkt med de vänner jag har, och är tacksam för eran hjälp när jag mår som jag gör. Kärlek till er!


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback